12/29/2009

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (Στατιστικές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ακαδημαϊκού έτους 2008/2009), κατά το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009 :

Στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα εγγράφηκαν 171.882 φοιτητές.
Οι φοιτητές, οι οποίοι περάτωσαν μεν τα κανονικά εξάμηνα σπουδών, δηλαδή τελείωσαν την φοίτησή τους, αλλά οφείλουν ακόμη μαθήματα (πέραν
των κανονικών εξαμήνων) ανέρχονται σε 195.152.
Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΑΕΙ ανέρχεται σε 13.058 άτομα.

Στην Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση εγγράφηκαν στα χειμερινά εξάμηνα 112.337 σπουδαστές και στο εαρινό εξάμηνο 9.719.
Οι σπουδαστές, οι οποίοι περάτωσαν μεν τα κανονικά εξάμηνα σπουδών, δηλαδή τελείωσαν την φοίτησή τους, αλλά οφείλουν ακόμη μαθήματα (πέραν
των κανονικών εξαμήνων), ανέρχονται σε 107.874.
Το εκπαιδευτικό προσωπικό ανέρχεται σε 10.910 άτομα.

Οι Έλληνες Πολίτες και οι Έλληνες Γονείς μπορούν να εξαγάγουν μόνοι τους τα συμπεράσματά τους για την ελλιπή λειτουργικότητα και την ανύπαρκτη “αποδοτικότητα” των Ελληνικών Ανωτάτων Εκαπιδευτικών Ιδρυμάτων.
Είναι πολύ εύκολο, δημαγωγικό και δημοκοπικό να επιρρίπτει κανείς την ευθύνη για την καθυστέρησή αποπεράτωσης των σπουδών στους ίδιους τους νέους και να τους στιγματίζει εντελώς ανεύθυνα σαν “αιώνιους φοιτητές”.
Στην πραγματικότητα όμως για την καθυστέρηση των σπουδών τους δεν φταίνε οι νέοι της Ελλάδας, που είναι ιδιαίτερα αξιόλογοι, όπως άλλωστε αποδεικνύουν στις μεταπτυχιακές σπουδές τους εκτός Ελλάδας, αλλά οι δομές της Ελληνικής ανώτατης παιδείας, που δυσλειτουργούν.
Σε τελική ανάλυση, εάν οι νέοι μας χάνουν το ενδιαφέρον τους, όταν μπαίνουν με πολύ κόπο και πολλές θυσίες (ψυχικές, οικονομικές και κοινωνικές) στα Ελληνικά ΑΕΙ, γι’ αυτό δεν ευθύνονται βέβαια οι ίδιοι αλλά η πραγματικότητα, που βιώνουν στα Ελληνικά ΑΕΙ, η οποία πρέπει να αλλάξει, για να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να προαγάγει και προωθήσει τις αναμφισβήτητες ικανότητες των Ελλήνων φοιτητών και σπουδαστών.